Als je consistent in dezelfde huisstijl communiceert, dan schep je vertrouwen bij de ontvangers. Je toont dat je de skills in huis hebt van een sterk merk. Mensen zullen je logo vertrouwen en een positief gevoel krijgen bij alles wat ze errond zien. Gebruik dus steeds het KLJ-logo op iedere publicatie en communiceer steeds met dezelfde look en feel.
Een eigen KLJ-huisstijl
Een huisstijl betekent dat je in alle communicatie op dezelfde manier lettertypes, kleuren, afbeeldingen, logo’s, toon in je teksten … gebruikt. Dat maakt je communicatie sterker.
Een huisstijl betekent dat je in alle communicatie op dezelfde manier lettertypes, kleuren, afbeeldingen, logo’s, toon in je teksten … gebruikt. Dat maakt je communicatie sterker.
Waarom in een huisstijl communiceren?
Elementen van een huisstijl
Een huisstijl is een geheel aan vormelijke elementen die je steeds gebruikt in je communicatie. Deze zorgen er mee voor dat je KLJ-afdeling een eigen karakter en imago uitstraalt.
Alle elementen op een rijtje
- Afdelingskleur
- Logo
- Uniform
- Gadgets
- Stickers
- Publicatie (Steeds met eigen kleur, lettertype, lijnelementen…)
- Inrichting van het lokaal
Het logo
Het logo is één van de belangrijkste én gemakkelijkste aspecten van een huisstijl die je kan toepassen. Bovendien is een logo makkelijk te herkennen voor buitenstaanders.
KLJ heeft zijn eigen duidelijke, opvallende logo. Da’s gemakkelijk! Hieronder kan je het standaardlogo in alle vormen en kleuren downloaden. Wil je je afdelingsnaam onder het logo hebben, dan kan je dat makkelijk downloaden via Click.
Documenten in KLJ-stijl
Je kan ook een huisstijl verwerken in al je documenten, bijvoorbeeld in je PowerPointpresentaties die je gebruikt tijdens infoavonden of activiteiten. KLJ maakte alvast enkele sjablonen, in vijf verschillende kleuren. Gebruik ze gerust!