Hélaba is het magazine dat alle KLJ-leden – van 6 t.e.m. 35 jaar – jaarlijks ontvangen in december. Het lifestylemagazine richt zich op zowel kinderen en jongeren, als hun familieleden. Daarom kiezen we voor boeiende verhalen van KLJ’ers – want er lopen heel wat unieke exemplaren rond – en voorzien we reportages over thema’s die zowel jongeren als ouders aanbelangen en interviews met interessante (bekende) Vlamingen.
Onze publicaties
Hélaba, het magazine voor alle KLJ'ers
IDEE, het magazine voor leiding en bestuur
Vijf keer per jaar (februari, april, juni, augustus en oktober) krijgen alle leiding en bestuursleden het magazine IDEE in de brievenbus. Dat magazine staat boordevol nuttige info om een KLJ-afdeling draaiende te houden en heel wat inspiratie voor activiteiten.
Bekijk de laatste edities
Spelinspiratie
Een inspiratiebundel vol activiteiten voor +16-leden, dat zou toch geweldig zijn? Toeval of niet, maar KLJ maakte twee Sweet Sixteen-bundels!
Brochures voor je leidingswerving
Is je afdeling op zoek naar nieuwe leiding? Gebruik dan de twee onderstaande brochures. In 'Zo werf je KLJ-leiding' vind je enkele tips om zelf een leidingwervingscampagne uit te werken. 'Start je avontuur als leiding bij KLJ' kan je dan weer gebruiken als infoboekje voor potentiële nieuwe leiding. Druk gerust enkele exemplaren af!
K-bundels vol K-methodieken
Ben je K-verantwoordelijke in je afdeling? En sta je zo geregistreerd in Click? Dan ontvang je twee keer per jaar een K-bundel in je brievenbus: eentje naar aanleiding van het jaarthema, en eentje naar aanleiding van de kampenzomer. Daarnaast hebben we ook nog een mooi boek vol K-methodieken, het K-ookboek!
Brochures per bestuursfunctie
De volgroeide gids voor volwassen begeleiders
Ben jij volwassen begeleider of proost van een afdeling? En heeft je afdelingssecretaris je zo in Click geregistreerd? Dan ontvang je in het ene jaar onderstaande gids via de post en het andere jaar een digitale zending per e-mail.
Plattelandsonderzoek
KLJ is dé spreekbuis van jongeren op het platteland en neemt deze rol heel serieus. In de realiteit wordt beleid en de stem van jongeren vaak veralgemeend naar een stedelijke context. Daarom voert KLJ vierjaarlijks het Plattelandsonderzoek uit, om zo de stem van KLJ’ers (tussen 16 en 23 jaar) naar buiten te brengen.