Skip to main content
een spel van KLJ

Over het spel

  • ongeveer 1 uur
  • 0 tot 0 spelers, 12 tot 0 jaar
  • onbepaald
  • zwaar

Benodigdheden

Muziek en muziekinstallatie!, Tafels, Jokerfiches (fiches met jokers op), Ton of emmer om fiches in te doen, Balpennen, Papier, Plakband, Halogeen spot voor extra licht als er iets uitgebeeld moet worden , Priezenblokje met schakelaar, Verlengende kabels, CD smurfen, Blauwe (sport)drank, Bekers, Bundel met kennisrondes (per groep), Laptop , Beamer, Scherm, Raketmix, Filmpjes zonder geluid, Kranten of tijdschriften, Pollepel, Ijzeren deksel, Grote dobbelsteen, 20 rollen WC papier, Papier tape, 10 ping pong ballen, 20 glazen, 2 borstelstelen, 2 Eierenkarton, 2 ping pong palletten, luchtballonnen

Uitleg

1. Speluitleg

We gaan een swingpaleis doen, jongens tegen meisjes. Elke ronde moeten er 5 andere deelnemers aan de tafels gaan zitten om een ronde te spelen.

Van elke groep moeten er ook 2 dansers op de blokken gaan staan om de sfeer er in te brengen. De beste van de 2 dansers mag de opdracht van binnen de minuut doen. Deze spelletjes vinden plaats tussen 2 rondes en men kan hier ????? mee verdienen?

Elke ronde is er ook nog een kennisronde, 5 deelnemers nemen dan plaats aan de andere tafel en moeten een kennisronde afleggen (muzikanten herkennen, fouten zoeken, liedjes vertalen, …) Als ze beter scoren dan het andere geslacht krijgen ze een Joker voor de volgende ronde, deze wordt door de winnaars getrokken uit de “Joker-ton”. De Jokers:

* Dubbele punten tijdens de volgende ronde

* Halve punten voor de andere groep tijdens de volgende ronde.

* Een persoon minder tijdens de volgende ronde bij de andere groep.

* Twee personen die binnen de minuut mogen spelen.

2. Rondes

2.1. Ronde 1: De raketronde Tijdens de raketronde worden 5 liedjes snel achter elkaar gespeeld. De liedjes worden maar 1 keer gespeeld. Wij vragen jullie om de artiest op te schrijven van wie het liedje is. Per juist antwoord krijg je 1 punt. Elke deelnemer die aan de tafels zitten krijgen een bordje op zijn/haar rug om 1 artiest op te schrijven. Als de liedjes gedaan zijn moeten ze meteen de juiste antwoorden omhoog steken.

LIEDJES: (Top 5 ultratop van oktober) 1. Martin Garrix – Animals 2. DVBBS & Borgeous – Tsunami 3. Jason Derulo feat. 2 Chainz - Talk dirty 4. Miley Cirus – Wrecking ball 5. Hooverphonic - Amalfi

2.2. Ronde 2: Smurfenronde Jullie krijgen dadelijk een lied te horen van de smurfen. Het is jullie bedoeling dat jullie de juiste titel dus jullie moeten raden welk het origineel liedje is. Je moet dus alleen de titel van lied geven. Manier van antwoorden: * De deelnemer die wilt antwoorden moet zo snel mogelijk het smurfendrankje dat op tafel staat opdrinken, pas als het bekertje omgekeerd op zijn/haar hoofd staat mag hij/zij antwoorden! Papier; stylo en plakband Raketmix Blauwe (sport)drank Bekertjes

LIEDJES: 1. Baby smurf – baby (Justin Bieber – Baby) 2. Grote smurf is Jarig (Shakira – waka waka) 3. Blauw (Rood – Marco Borsato) 4. Een aap lust graag bananen (Bailando – paradisio) 5. Bollegijs is jarig (Wannabe, Spice girls) 6. Een smurf kan niet vliegen (nobelprijs, Clouseau) 7. Daar gaat ie (follow the leader, soca boys) 8. Per trein (per spoor, Guus Meeuwis) 9. Ai ai ai vakantie (bailando, paradisio) 10. Om kwart voor acht (het is een nacht, Guus Meeuwis) 11. Een smurf op een fiets (sex on the beach, vengaboys) 12. Ik heb de hik (Who's that chick - David Guetta en Rihanna)

2.3. Ronde 3: Stop de band Ook een klassieker. Wij beginnen met het spelen van een lied. Wanneer de muziek gedempt wordt, moeten jullie zelf verder zingen. Wij letten niet op de toonvastheid of het stemtembre, maar jullie moeten wel in de maat blijven. Wanneer de muziek terug door de boxen weerklinkt en dit overeen komt met hoe jullie het zingen, verdienen jullie 1 punt per keer dat jullie goed invielen. Wanneer de leden van groep A aan het zingen zijn, zijn de leden van groep B stil! (1 lied per geslacht)

LIEDJES: 1. De kreuners – Ik wil je 2. Guus Meeuwis – Het is een nacht

2.4. Ronde 4: 80/90/00 De deelnemers hebben al wel laten zien dat ze op de hoogte zijn van de hedendaagse muziek. Maar hoe staat het met hun muziekgeschiedenis-kennis? Het opzet is simpel, wij laten een liedje horen en de deelnemers moeten zeggen wanneer dit lied werd uitgebracht: in de jaren ’80, de jaren ’90 of in de jaren 2000 Manier van antwoorden: Er wordt voor elk lied een deelnemer aangeduid die het antwoord gaat geven. Als ze denken dat ze het antwoord weten moeten ze extra kleding stuken bij deze persoon aandoen. Acht als ze denken dat het uit de jaren ‘80 komt, 9 voor de jaren ’90 en 10 voor de jaren 2000. Degene die eerst met het juiste aantal extra kleren voorde Quizmaster staat krijgt een punt.

LIEDJES 1. Clouseau – Anne (1989) 2. BiezeBaaze – LoetseBollekeZoetse (2003) 3. Katastroof – Met de wijve nix as last (1986) 4. Alana Dante – Take me for a ride (1997) 5. Venga Boys – Boom Boom Boom (1998)

2.5. Ronde 5: emoji ronde wifi in tahiti Waarom zijn de bananen krom Liefde is een kaartspel Laat de zon in je hart Als een leeuw in een kooi Drank en drugs De oude man en de zee 7 anjers en 7 rozen Bel dan 797204 Smufen-liedjes Filmpjes Beamer Scherm? LaptopSamson rock Vonken en vuur

2.6. Ronde 6: De clipjes ronde De technische problemen blijven aanslepen en nu is de audio van onze filmpjes ook naar de vaantjes. Kunnen jullie de clipjes herkennen zonder het geluid?

LIEDJES: 1. Lady Gaga - Applause 2. Katy Pery - Roar 3. Gotye – Somebody that I used to know 4. One thing – One direction (de VKB versie?) 5. Red Hot Chili peppers – Californication 6. Johnny Cash - Hurt 7. BABE – Ietsiebietsieboe 8. Xink – Vriendschapsband 9. Nirvana – Smells like teen spirit Manier van antwoorden: * Wie het eerste op de gong kan slaan (of op een deksel met een pollepel) mag antwoorden!

2.7. Ronde 7 : wifi in tahitti wa zei them Thema kleuters Filmpje af spelen zonder geluid waar iemand de volgende woorden zeer goed articuleert . De groep die als eerste het woord raad krijgt een punt: Poppenkast Duploblok Potje Pipi Kaka Snottebel Hottentottententententoonstelling Middagdutje Spelen Zithoek Bumba Verhaaltjes boek

2.8. Ronde 8: Pictionaryronde Er moet 1 iemand van de groep een liedje tekenen of uitbeelden. We gaan dobbelen om te bepalen wat er dient te gebeuren. Is het aantal ogen even, dan moet er uitgebeeld worden, ishet oneven spreekt het voor zich dat het lied moet getekend worden. We zoeken titel en uitvoerder. Wanneer je het denkt te weten, moet je naar voor lopen, een koprol maken en de Quizmaster een kus geven. De winnaar krijgt 1 punt. Weet je alleen de titel of de uitvoerder, dan worden er geen punten uitgedeeld en krijgen beide ploegen nog de kans om het antwoord te vervolledigen.

LIEDJES: 1. Met de trein naar Oostende – Spring 2. Laat het gras maar groeien – Sam gooris 3. Ik spring uit een vliegmachien – Eddy Wally 4. Als een leeuw in een kooi – Willy Sommers 5. Liefde is een kaartspel – Lisa del bo 6. Laat de zon in je hart – Willy Sommers Gong (of deksel en pollepel) Grote dobbel-steen7. Domino – Clouseau 8. Kom van dat dak af – Peter Koelewijn

Als de deelnemers klaar zijn met de kennisronde voordat de echte ronde gedaan is kunnen ze werken aan de doorloper, een lange lijst met vragen, wie er op het einde van de avond de meeste vragen juist heeft beantwoord krijgt nog eens 5 extra punten! Sfeer en gezelligheid in het vak wordt ook gequoteerd! Alles wordt in goede banen geleid door Quizmaster Felicé!

3. Binnen de minuut

De winnaar van het spel krijgt 3 punten.

* 3 rollen WC-papier rollen in een rechthoek dat verderop getekend is. Er worden 10 rollen voorzien wat 10 kansen betekent, 3 ervan moeten in het vierkant stoppen. de rollen WC-papier worden naar het vierkant gerold door van achter een lijn te duwen en af te rollen.

* 5 glazen met daarin een pingpongballetje, achter deze glazen staan 5 lege glazen. bedoeling om de pingpongballetjes van het ene glas naar het andere te blazen.

* binnen een minuut zoveel mogelijk (geknoopte) KLJ-sjaaltjes rond een rechtstaande borstelsteel gooien van 3 meter afstand

* binnen een minuut zoveel mogelijk keer rond zo'n steunpaal in de refter lopen (altijd in dezelfde richting blijven lopen)

* binnen een minuut zoveel mogelijk pingpong balletjes in een leeg eierenkarton laten botsen (laten botsen op de grond vanaf 5 meter afstand - je mag ook zittend gooien)

* binnen een minuut zoveel mogelijk keer aan een stok met een balletje een pingpongpalletje in de lucht kloppen zonder dat het op de grond valt

* binnen een minuut zoveel mogelijk ballonnen laten ploffen door ze op te blazen