Ruimtewezens virusspel (Viking Kubb)
Over het spel
- ongeveer 2 uur
- 0 tot 10 spelers, 0 tot 0 jaar
- buiten (Grasplein)
Benodigdheden
Uitleg
Voorbereiding thuis: ingrediënten in envelopjes steken en opdrachten/raadsels erop schrijven, envelopjes op blokken plakken, duikbrillen kleuren
Voorbereiding terrein: parcours opzetten, Viking Kubb opzetten, terrein maken AA-tikkertje
Uitleg: Er is een virus uitgebroken onder de ruimtewezens. De leden moeten de ingrediënten te weten komen en het geheime recept om de ruimtewezens te genezen. De leden kunnen de juiste behandeling ontdekken door blokken omver te gooien tijdens het spel Viking Kubb. Op elke blok in het spel hangt een opdracht of raadsel. Wanneer de leden een blok omvergooien en de bijhorende opdracht of het raadsel goed wordt uitgevoerd of opgelost krijgen de leden te weten wat de ingrediënten zijn en wat het uiteindelijke recept is.
Op de blokken hangen kleine envelopjes. Op de enveloppe staat de opdracht of het raadsel en als deze geslaagd is, mogen ze het ingrediënt uit het envelopje halen.
Opdrachten:
- Mazelen: Rippelstippel
- De dokter: Ziekte raden, iedereen antwoord op de vorige vraag die gesteld werd
- Tunnelzicht: Parcours afleggen met een duikbril waarvan alles, behalve een klein cirkeltje, zwart is gekleurd zodat het zicht verminderd wordt.
- Constipatie: Tennisbal tussen de knieën steken en overbrengen naar de emmers
- Zeg eens AAA: A: Eén speler van de beginnende ploeg neemt diep adem en begint AAAAAAAA te roepen. Zolang deze speler dit roept heeft hij de kans op over te lopen naar de tegenspelende ploeg en zoveel mogelijk spelers te tikken. Maar deze speler moet opletten dat hij/zij niet buiten adem geraakt wanneer hij/zij zich nog in de tegenspelende ploeg bevindt! Als dit gebeurt mag deze speler getikt worden en zijn alle spelers die door hem/haar getikt werden weer vrij. Haalt hij/zij echter zijn/haar eigen ploeg weer op tijd (dus nog steeds AAAA roepend), dan zijn alle tegenspelers die door hem/haar getikt werden nu een lid van deze aanvallende ploeg. Nu mag een speler van de tegenspelende ploeg beginnen AAAA roepen en overlopen met als doel zoveel mogelijk tegenstanders te tikken en weer veilig naar zijn/haar eigen ploeg terug te lopen (dus nog steeds AAA roepend). We spelen dit spel tot alle spelers deel zijn van 1 ploeg. Dit is ook de winnende ploeg.