James Bond online escape room.
Over het spel
- 2 tot 99 spelers, 14 tot 99 jaar
- binnen (Thuis)
Benodigdheden
Uitleg
WAT?
Dit is een online escape room gemaakt voor aspiranten (16-18 jaar). Ze moeten in groepjes per 2 werken. De escape room is gemaakt in google forms.
DOEL
In duos zo snel mogelijk de escaperoom oplossen.
WAAR
IN UW KOT
UITLEG VOOR SPELLEIDER:
Er zijn 2 google forms van de escape room. Deze zijn gelinkt aan elkaar en op sommige plekken moet het antwoord van de ene bij da andere ingevuld worden en omgekeerd. In versie 1 zijn er 2 documenten die via een wetransfer link gedownload moeten worden door de leden. Deze link blijft maar een week geldig dus je zal hier zelf een nieuwe wetransfer link voor moeten aanmaken en de link in de google forms plakken. De bestanden die je via wetransfer moet uploaden zijn hieronder up geload. Verder in de uitleg staat ook nog uitgelegd waar en wanneer je deze moet plakken(je kan de juiste bestanden ook naar de leden doorsturen als ze op de juiste plek aangekomen zijn indien je wetransfer niet wilt gebruiken). De beide versies van de escape room alsook de documenten up geload op deze pagina zijn kan je via volgende link downloaden: https://drive.google.com/drive/folders/1eS2wYGi3xi9FCAivnEAzhys_tZL9RWhy?usp=sharing. Kopieer beide escaperooms eerst naar je eigen google drive en plak er daar de nieuwe wetransfer linken in. Zo hebben anderen die de escape room willen gebruiken er geen last van. In versie 2 zijn er 3 documenten die de leden via een wetransfer link moeten downloaden.
Wees er zeker van dat je je eigen gekopieerde versie naar de leden stuurt en niet degene in de link hierboven. Om de google forms naar de leden door te sturen druk je in de google forms zelf op verzenden rechts vanboven en kan je hen de link van de google forms bezorgen. Maak hem misschien eerst even zelf met de juiste anwtoorden ernaast zodat je kan helpen als je leden vragen hebben. Wij hebben onze leden per 2+leiding in nieuwe messenger groepjes gestoken. Zij konden dan bellen en als ze een vraag hadden konden ze dit in de chat zetten en konden we als leiding gemakkelijk mee in de call gaan om uitleg of tips te geven.
Chapter 1:
Wijst zichzelf uit.
Chapter 2:
Hier zullen de beide versies elkaars antwoorden in moeten vullen.
Chapter 3:
versie 1: bij opdracht 2 moeten alle letters veranderd worden door de voorgaande letter in het alfabet. Dus BBO wordt AAN. De code van de pengranaat staat expres verkeerd op de puzzel, om tegen te gaan dat ze enkel het deeltje van de code zouden oplossen, komt er als de puzzel volledig opgelost is, een melding op het scherm: 'De eerste letter van de code moet met een kleine letter'.
versie 2: hier komt de eerste wetransfer link aan te pas. Maak zelf een nieuwe link waarmee de leden het bestand 'horloges' kunnen downloaden. Als ze het niet lukt om de juiste horloge te vinden kan je hen de tip geven dat ze degene met een verkeerd uur moeten zoeken.
Ook hier moeten beide versies elkaar antwoorden invullen.
Chapter 4:
Een voorbeeld van hoe de leden dit moeten doen is eveneens in de bovenstaande link terug te vinden. Als de leden klaar zijn moeten ze een screenshot naar jou doorsturen en als jij het goed genoeg vindt, mag je hen de code 'skyfall' geven om in te vullen zodat ze naar het volgende chapter kunnen.
Chapter 5:
Als dit te lang duurt en ze hebben het al meerdere keren fout gedaan kan je hen ook de songteksten laten opzoeken. Hier komt de volgende wetransfer link aan te pas voor beide versies. Hier moet de bomontmantelhandleidingv1 geupload worden.
Chapter 6:
De leden moeten na het invullen van de quiz een screenshot naar jou doorsturen om te bewijzen dat ze 8/10 gehaald hebben. Als ze dit niet halen moeten ze de quiz opnieuw invullen.
Als ze de 80% gehaald hebben mag je hen de code 'PINDAPOEP' doorgeven om in te vullen. Hier moet je weer voor beide versies een wetransfer link toevoegen. Nu moet je het betsand bomontmantelhandleidingv2 uploaden.
Chapter 7:
Wijst zichzelf uit.